keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Puolitoista kuukautta Suomessa ja Adio! Syksyyn asti ;)


No niin kaikki rakkaat - varasin ja maksoin eilen lippuni Rhodoksen saarelle tälle keväälle. Lennän Rhodokselle Ateenan kautta 12.4. ja odotan pääsyä aurinkoon ja rannalle ihan hulluna! Rakastan kotikaupunkiani Oulua (samoin kaikkia ihania läheisiäni täällä), mutta kyllä tuo Kreikka-breikki on aina niin tervetullut, etten voi sitä edes kunnolla käsittää. Monet ovat tyrkyttäneet minulle mielipiteitään Kreikasta ja sen maan rahaongelmista, samalla kun he ovat kyselleet, miten voin mennä "tuollaiseen" paikkaan ja rakastaa sitä niin paljon. Voin suoraan sanoa, että jos minulla on jossakin kaikin puolin hyvä olla, niin en todellakaan anna taloudellisten ongelmien vaikuttaa mielipiteeseeni siitä paikasta tai siellä asuvista ihmisistä. Ne asiat ovat harmillisia koko Euroopan kannalta, ja varsinkin Kreikan ja kreikkalaisten itsensä kannalta; normaalitöissä käyvät kreikkalaiset tässä kovimpaan paikkaan joutuvat, ainakin nyt ensiksi. Onneksi saarilla turismi elää ja kukoistaa, joten siellä nuo em. ongelmat näkyvät vain vähän ja Rhodoksella viihdyn aina - eurojen tai drakmojen kanssa ;)

Maikkarin viihdeuutisista soiteltiin jälleen pari päivää sitten - he kyselivät juurikin tuosta Kreikkaan kesäksi muutostani, sekä syksyisestä kunnallisvaaliehdokkuudestani. Tällä tavoin julkisuudessa mukana olo on mukavaa ja paljon parempaa, kuin vuosien takainen ns. kohujulkisuus. Mielelläni puhun minua kiinnostavista asioista, esim. juuri politiikassa mukana olemisesta ja kokoomuslaisuudestani, mutta kaiken maailman hömppäjutut eivät vain ole enää aikoihin viehättäneet. On hyvä olla aina välillä jossain mukana ja esillä, koska se on tärkeää myös politiikkaan liittyen, mutta liikaa en julkisuudessa enää halua pyöriä. Aikanaan se koukutti ja sain siitä todellakin tarpeekseni - jo tähän mennessä :) On omituista ajatella, että tämän vuoden elokuussa täytän 30 vuotta; tavallaan se tuntuu paljolta, mutta esim. juuri tuohon julkisuuteen liittyen se tuntuu erittäin vähältä. Olen ollut niin nuoresta asti mukana kaikessa, että yli puolet elämästäni minusta on uutisoitu ja kirjoitettu mediassa. Ensimmäisen kerran olin muun muassa Iltalehden kannessa silloin, kun olin 13-vuotias... Hyvänen aika, siitä on miltei 17 vuotta aikaa! :)

Joka tapauksessa olen todella iloinen siitä, miten paljon olen nähnyt ja kokenut. Jo muutaman vuoden ajan minulle on ollut täysin selvää, että haluan rakentaa elämääni Suomessa ollessani Kokoomuksen ja politiikan parissa - siihen tarvitaan vain kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, mutta ainakin teen sitä, mitä sydämeni ja mieleni haluaa eniten. Minulle on aina tärkeää kuunnella itseäni - vain sillä tavoin voin oikeasti olla Onnellinen, isolla Oolla.

Puolet elämästäni on täällä Suomessa ja tarkemmin sanottuna Oulussa em. hommien parissa ja puolet animaattorina ja viihdyttäjänä Rhodoksella. Saan tehdä kahta täysin erilaista asiaa, joita kumpaakin rakastan - se sopii minulle täydellisesti, koska tällä tavoin en todellakaan tule kyllästymään ;)

Seuraava voi kuulostaa hirveältä jeesustelulta, mutta kuulostakoon... Kuten juuri mainitsin, minusta on hyvä, kun olen kokenut näin paljon asioita jo tähän ikään mennessä; niiden kautta olen oppinut ihan mielettömästi ja itselle oikeasti tärkeät asiat ovat korostuneet. Samalla kaikki turhanpäiväinen soopa on jäänyt pois, eikä tarvitse enää haeskella itseään vaikka minkä kohun tai skandaalin kautta. Ihmetellen luen niitä lehtijuttuja, joissa minun ikäiseni liki kolmekymppiset ja vuosia vanhemmatkin soutavat ja huopaavat kuin pahimmat teinit konsanaan... Se on erittäin karua. Ongelmia voi olla kenellä tahansa ja vaikeistakin asioista voi puhua, mutta kun jotkut hakemalla hakevat kohua toisensa perään. Itsekin olen aikanaan ollut sellainen, mutta enimmät sellaiset jutut tein silloin, kun olin 18 - 22 -vuotias. Ihmisen kuuluu aikuistua, saada järki päähän ja rakentaa itselleen hyvä ja onnellinen elämä. Yli-ikäisissä teineissä sen sijaan ei ole mitään hohdokasta tai hienoa.

Nyt jätän nämä jokseenkin syvälliset pohdinnat ja siirryn unten maille - huomenna aamusta taas aikaisin ylös ja aamutreenin pariin :) Aktiivista ja energistä viikon jatkoa kaikille!

Teidän Jasmin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat