tiistai 28. lokakuuta 2008

Historiallinen syksy




Otsikolla viittaan tietenkin sunnuntaina käytyihin vaaleihin. Vihdoinkin saimme Kokoomuksen puolueiden ykköseksi! Se todellakin on historiallista ottaen huomioon, että kyseessä olivat kunnallisvaalit. Kokoomus on Suomen suurin kuntapuolue ja suurimman paikan saavutimme myös Oulussa. Oli kunnia ja mahtava kokemus olla mukana tekemässä historiaa.

Nyt pari päivää vaalien jälkeen pystyn itsekin paremmin käymään tuloksia läpi, enkä kyllä löydä mitään negatiivista. Onnitteluja olen saanut todella paljon varavaltuutetun paikastani ja olen vain nauttinut. Pari ihmistä on kysynyt, olenko pettynyt siihen, etten päässyt valtuustoon. Kysymystä olen ihmetellyt sen vuoksi, etten ymmärrä, miksi olisin pettynyt. Vaalit olivat minulle ensimmäiset, joissa olin itse ehdokkaana ja tämähän on vain edistystä kohdallani. Alkuvuodesta olen ollut opetuslautakunnan varajäsenenä ja nyt oululaiset antoivat minulle mahdollisuuden päästä varalle kaupunginvaltuustoon.

Olen onnellinen eniten sen vuoksi, että 167 henkilöä antoi äänensä juuri minulle yli 540 ehdokkaan joukosta. Se on mielettömän hienoa.

Sunnuntaina menin klo 8.00 tosiaan vaalilautakuntaan töihin ja pääsin sieltä ääntenlaskun jälkeen pois klo 22.00. Ehdokkaathan saavat olla mukana vaalilautakunnassa, mutta eivät vaalitoimikunnassa. Tätä asiaa kun on aika lailla ihmetelty, sekä ennen vaaleja että niiden jälkeen.

Vasta klo 22.30 pääsin siis vaalivalvojaisiimme paikalle, jossa vastassa olivat YLE:n, Iltalehden ja Ilta-Sanomien kuvaajat. Tuon pitkän päivän jälkeen olin vain kiinnostunut kuulemaan, miten minulla ja puolueellamme on mennyt, ja saatoin olla hetkellisesti hieman kauhistunut jo ovella minuun suunnatusta spottivalosta ja kamerasta… Äkkiä sitä kuitenkin sai itsensä koottua ja rauhoituttua omiensa joukossa ja muiden ehdokkaidemme kanssa jutellessa. Sunnuntai oli siis kokonaisuudessaan varsin mielenkiintoinen ja mahtava päivä.

Vaalien jälkeinen viikko on aina omituinen ja olo on jollain lailla ”tyhjä”. Perjantaina onneksi pääsen työkeikalle täällä Oulussa, joten saan taas pyöriä ihmisten keskellä ja nauttia uusista tuttavuuksista. Sitä odotellessa siis :)

Seuraavaksi vastailen jälleen terveisiinne, joita olitte jättäneet vieraskirjaani. Vaikka vaalit ovatkin ohi, kirjoitelkaa ihmeessä kysymyksiänne tai terveisiänne minulle – luen niitä ja vastaan teille mielelläni.

Pertti K:lle ja Petrille kiitokset vaalipäivän tsemppauksesta - kun toimin varavaltuutettuna seuraavat neljä vuotta, sen jälkeen onkin vielä parempi pohja läpimenoon.

"Eräsvain" tarkensi hieman aiempaa kirjoitustani - kiitos siitä. Joskus kirjoitus tulee näköjään nopeammin, kuin ajatus. Ymmärsit silti varmasti pointtini bordelleihin ja maksulliseen seksiin, eli ehdoton ei. Penalle ja nimimerkille "Lubbykkolle" kiitokset!

Moikka jälleen Vesa Kaitera! Kyllähän sitä lautakuntapaikkaa tässä ruvetaan valkkailemaan, sitä touhua odotankin innolla. Yhteistyötähän tämä politiikka on ja tällä alalla ei yksin pärjää. Sen vuoksi tiimityötä kuuluu arvostaa ja tehdä työtä myös toisten eteen. Epäitsekkyys kunniaan!

Kiitoksia sinulle Jaska! Hyvä, että aamukahvi ja kakku maistuivat. Muille tarkennuksena sellainen, että Jaska varmaankin tarkoitti tässä vaalien alla Kahvila Korvassa pitämiäni "Jasminin aamukahvit" -tilaisuuksia, joissa aina tarjosin kotona tehtyjä leivonnaisia. Kiitos kun löysit minut täältäkin :) Nykäise hihasta, jos ja kun jossain törmätään.

Oikein ihanaa viikkoa teille - kiitoksenne ja tukenne ovat äärettömän tärkeitä minulle.

Teidän Jasmin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat