lauantai 13. syyskuuta 2008

Varhaisiän dementia on iskenyt :)


Otsikko viittaa ehdottomasti tämän viikonlopun Ilta-Sanomien tekemään juttuun julkkisehdokkaista kunnallisvaaleissa. Itse olen itse asiassa aika tyytyväinen haastatteluun muuten, paitsi kun kysyttiin Suomen työministeriä... Totaalinen blackout kohtasi minut. Viime vuoden eduskuntavaaleista lähtien olen tiennyt kyllä miltei kaikki ministerit ja puolueiden johtohahmot, varsinkin juuri hallituspuolueiden. Tiesin, että sellaista salkkua meillä Kokoomuksessa ei ole, ja luettelin kaikki mieleeni tulevat ministerit.

En tajua, kuinka olen voinut unohtaa Tarja Cronbergin - no, ainakaan enää ikinä en unohda. Toisaalta on ehkä ollut yksi "hiljaisimmista" ministereistä tämän kauden aikana, eikä ole asiauutisissakaan esillä ollut paljoa. Kauhistunut olin unohduksestani sen vuoksi, että viime eduskuntavaalien jälkeen olin järkyttynyt siitä, että hän ei päässyt läpi vaaleissa, vaikka oli puolueensa eli Vihreiden puheenjohtaja ja iloitsin siitä, että hän sai ministeripaikan kuitenkin itselleen. Näköjään olen vain enemmän perehtynyt oman puolueemme ihmisiin ja asioihin, senhän tässäkin huomasi.

Ilta-Sanomien jutussa olin yllättynyt siitä, että kukaan muu kuin minä meistä kuudesta haastatellusta ei tiennyt oman kunnanvaltuustonsa puheenjohtajaa... Valtuustoonhan me tässä kuitenkin olemme pyrkimässä, joten tuo on ainakin minusta aika tärkeä asia tietää. Tärkeämpiä tässä vaiheessa muutenkin ovat nuo kuntapuolen asiat, kuin valtakunnalliseen politiikkaan liittyvät. Mutta kuten olen aiemminkin todennut - kantapään kautta asiat oppii tehokkaimmin.

Tuollaisissa jutuissa onkin hyvä olla mukana (vaikka sitten pikku mokailun uhalla), koska niiden kautta rupeaa aina kiinnittämään huomiota asioihin laajemmalla tähtäimellä.

Muutenkin viikko on sujunut varsin mukavasti sopiessa tulevista työkeikoista- ja asioista. Mukavia hommia on tiedossa, joten on muutakin odotettavaa kuin nuo vaalit ;) Vaikkakin ne tietysti ovat ihan ykkösasiana tällä hetkellä.

Nyt tosiaan olemme saaneet myös Oulun päässä kaikki sata puolueemme ehdokasta vahvistettua ja tämän viikon kokouksessamme kävimme meille kaikille tärkeitä asioita läpi. Jälleen kerran oli mahtavaa huomata, kuinka ihanassa yhteishengessä kampanjaa ja vaalityötä haluamme tehdä. Hyvällä mielellä ja meiningillä sitä saakin paljon enemmän aikaiseksi kuin muuten.

Oikein kivaa viikonlopun jatkoa teille kaikille, palataan asiaan ensi viikolla!

Teidän Jasmin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat